graphics

Tegenwoordig worden bijna alle reproduceerbare beelden om ons heen digitaal gegenereerd. Of het nu gaat om foto's in een brochure of 3D-elementen op het web, digitale beeldbewerkingsprogramma's maken altijd deel uit van de workflow tussen idee en uitvoering. Studio Mimesis heeft vanaf 1996 ervaring met pixel- en vectorgeoriënteerde afbeeldingen en is expert op het gebied van Adobe Photoshop (versie 2.5 - CS4) en Adobe Illustrator (versie 5.0 - CS4).

  • beeldbewerking
  • vector graphics
  • web graphics
  • retro graphics

Elke copywriter weet dat een beeld meer dan duizend woorden zeggen kan. Daarom is visuele communicatie een onmisbaar bestanddeel van bedrijfscommunicatie. Elke brochure of website vraagt om een optimale presentatie van uw foto's.

Voor het web moeten foto's webklaar gemaakt worden, waarbij het formaat en relevante informatie van de foto bepalend zijn. Vaak worden foto's ook nog even verscherpt en veel gevallen worden foto's vrijstaand gemaakt, zodat ze beter integreren in het geheel.

Vectorgeoriënteerde afbeeldingen hebben het grote voordeel dat ze resolutie onafhankelijk zijn. Dit betekent bijvoorbeeld dat uw logo als digitale vectorafbeelding gedrukt kan worden van postzegel- tot posterformaat zonder dat er iets van de scherpte verloren gaat.

Bovendien is de basis van grafische vormgeving voor print of screen vectorgeoriënteerd. Daarom is het belangrijk dat iedere krabbel in een heldere vectorafbeelding kan worden omgezet waarna deze digitaal kan worden aangekleed met diverse 'skins'.

Studio Mimesis heeft zijn wortels in de beeldende kunst. Digitale beelden hoeven in zeggingskracht niet te verschillen van analoge beelden. Toch vraagt het web vaak wel om een specifieke aanpak. De grootte en de resolutie van het scherm zijn daarbij bepalend. Maar natuurlijk ook de visie van uw doelgroep.

Wij helpen u met het vertalen van uw wensen naar funktionele beelden voor optimale communicatie. En funktioneel betekent zeker niet altijd zakelijk, maar vaak ook aantrekkelijk, uitdagend of verfrissend.

Doelgroepen en bedrijfsidentiteit bepalen uiteindelijk de stijl van uw visuele communicatie. 'Eigentijds willen zijn' is een stuwende kracht. Maar door het sterke individualisme is onze tijd ook 'stijlloos'. Vaak zoeken doelgroepen en bedrijven hun identiteit in beelden uit het verleden.

Voor Studio Mimesis zijn retro graphics niet alleen voor nostalgische freaks. Door hun wortels in ons collectieve geheugen zijn retro graphics een uitstekend middel om een diep wij-gevoel met de doelgroep tot stand te brengen.